Wednesday, February 24, 2010

ketika cinta bertasbih..

salam..


subuh yang hening ni hati aku cukup sayu..ntah nape..rasa cm nk nangis tetiba je..mungkin kerana aku merasa sayu..mendengar orang bertasbih..bertahmid..memuji kebesaran Allah..aku rasa diri aku begitu kerdil menjadi hamba Nya..belum cukup ku rasakn ilmu dunia dan akhirat..kerap kali aku memikirkan..layak kah aku mengecapi kebahagiaan hidup di dalam syurga idaman..terasa diri begitu hina sekali..tapi xsanggup rasa nya hendak melangkah ke neraka..Ya Allah..berikan petunjuk kepada hamba Mu ini..kuatkan lah diriku menghadapi dugaan Mu..tetapkan hati ku agar aku terus sujud menyembah Mu Ya Allah..


kuat kan lah rasa cinta ku kepada Mu Ya Allah..cinta ku kepada Rasul Mu..cinta ku kepada kedua orang tua ku..cinta ku kepada keluarga ku..kuatkan hatiku Ya Allah..begitu byk ujian yg Kau berikan kepadaku..sungguh aku xmampu menghadapi nya..


sape xsyg keluarga sendiri??jauh di sudut hati ku..aku syg sgt famili aku..tapi..segalanya berubah..aku seperti mahu melarikan diri drpd keluarga ku sendiri..bkn aku pinta semua nya berlaku pada diriku..hanya Allah yg memahami apa yg aku rs skrg ni..sedih dan pilu hati aku..xtergambar dgn kata2..


aku perlukan insan yg blh memberikan aku semangat..tapi siapa org nya??aku seperti taida siapa2..mana pergi nya org yg aku harap2 kn??mana pergi nya sahabat2 aku??hanya ada seorg dua yg sanggup jadi teman aku d kala aku senang dn susah..terima kasih aku ucap kn..


tinggal 2 hari lg aku nk balik sarawak..kalau nk taw persaan aku..sudah tentu aku berbelah bagi..bkn aku xnk balik..tapi..ahh..tak mungkin aku akan tulis kat cni crita sbnr nya..aku xsanggup nk balik..aku begitu takut aku akan terluka..begitu takut menghadapi kenyataan..aku mmg penakut..yupp..aku mangaku..aku x expect bnda 2 akn berlaku gk kat aku..entah lah..tabahkn la hatiku ini Ya Allah..


hanya kepada Allah aku berserah segalanya..semoga semua nya akan menjadi lebih baik..Amin..

No comments:

Post a Comment