Friday, May 21, 2010

hikayat hidup seorg hamba Allah

salam..

sekarang ni jam menunjukkan kol 0136..hurmm..dh lma aku x update blog aku nih..hr ni aku nk cte sumting...ape dye??kisah ttg seorg hamba Allah..semoga dpt d jadikan tauladan buat kta semua..

nk d jadikan cerita..satu hari aku g la ke rmh seorg hamba Allah  ni..umm..aku juz nama kn nya XXX..time 2 raya bberapa thn yg lepas..adik si XXX ni tdi nk g jalan beraya ngn kwn2..tetiba ayah si XXX ni tdi xberi keizinan..bla dh si ayah xnk bri adik si XXX ni kuar tetiba si XXX ni mengamuk..

mengamuk2..menyumpah2..aku ingat g kata2 dye yg paling aku rs agak kurang ajar..si XXX ni sampai sgup kata dye xkn pergi pn majlis pengkebumian ayah dye t..sampai hati dye cakap cm2...aku rs terkejut sgt2..mmg xptt ayat 2 terkeluar dr mulut seorg anak..

selang beberapa thn kemudian......

ayah si XXX ni meninggal dunia..aku rs kata2 si anak tadi satu doa..dye xsempat hadir pn majlis pengkebumian ayah dye..Masya Allah..aku cukup sedih..sedih kerana doa yg sebegitu Allah makbulkn..itu 1 pengajaran buat kta semua..

aku tgk si XXX ni pn terkilan..mungkin dye sedar pe yg dye penah ucapkn dulu..

kepada kwn semua..hargai org tua anda..jgn lah mengucapkn kata2 yg blh mengguris perasaan org tua..jadikn kisah d atas sebagai pengajaran..sejahat mana pn kedua org tua kita hanya itulah yg kta ada..tiada kedua n ketiga..xmungkin dapat di tukar ganti..jika org tua melarang ada hikmah d sebalik nya..

No comments:

Post a Comment